Taro skaitymo/aiškinimo etika

Kažkada padaviau savo vizitinę kortelę vienam naujam savo klientui, jis ją apžiūrėjo ir paklausė: „O ką reiškia Etiškas Tarologas?“. Atsakiau, kad tai žmogus, kuris iš tikrųjų rūpinasi savo klientų gerove. Jam iš tiesų rūpi kliento problemos ir jų sprendimų paieška. O tada dar vienas klausimas: „Nori pasakyti, kad yra ir tokių Taro kortų būrėjų, kuriems klientai nerūpi?“.

Deja, bet taip. Yra gausybė tokių žmonių ir organizacijų, apgaudinėjančių nieko neįtariančius žmogelius, kurie tiesiog ieško pagalbos. Žmonės ir organizacijos, kurie skelbiasi, jog žino kada tu mirsi ar kaip išlošti loterijoje ar tokių, kurie žino kaip „nuimti“ prakeikimą ir nužiūrėjimą… jei tik susimokėsi… na, kokių 200 eurų pradžiai turėtų užtekti…

Kas iš tiesų skaudina ir liūdina, tai yra tai, jog tokie apgavikai gadina profesionalių ir etiškų Taro skaitytojų ir aiškintojų reputaciją; tokių, kuriems iš tiesų rūpi kaip padėti problemų turintiems žmonėms pakeisti jų gyvenimą į geresnę pusę.

Taigi, kaip žinoti, kad esi etiškas Taro kortų būrėjas?

Koks yra etiškas Taro būrėjas?

Jei paprastai ir aiškiai, tai etiškas Taro skaitytojas/aiškintojas yra tas, kuris:

  • Rūpinasi savo klientų gerove;
  • Turi nusistatęs aiškias ribas – į kokius klausimus gali/negali atsakyti;
  • Turi nusistatęs etikos taisykles, kurios yra didelė teikiamų paslaugų dalis (pavyzdžiui, konfidencialumo garantija).

Yra tokia Amerikos Taro Asociacija (American Tarot Association), kurie turi savo Etikos kodą (Ethical Tarot) ir kurie etišką Taro būrėją / skaitytoją / aiškintoją apibrėžia taip:

Tai žmonės, kurie padeda kitiems geriau suprasti savo vidinį balsą. Jie skatina savo klientus apgalvoti visus įmanomus variantus ir sprendimą priimti patiems… [Jie] padrąsina savo klientus, kad ieškotų profesionalios pagalbos – daktarų, patarėjų, buhalterių ar teisininkų – ypač tokiais atvejais, kai kliento problemų priežastys ir sprendimai yra už Taro būrėjo žinių ribų. Jie nenaudoja kortų, kad nustatytų „prakeikimus“ ar „blogas energijas“ ir po to nenustato kainos, kad tuos „prakeikimus“ ar „blogas energijas“ panaikintų.

Kaip būti etišku Taro skaitytoju/aiškintoju?

Ko gi reikia, kad būtum etišku Taro skaitytoju / aiškintoju? Štai keletas gairių…

Apsiribok tuo, ką žinai ir išmanai

Dideli šansai, kad nesi profesionalus medikas ar teisę išmanantis asas, ar finansinis guru (jei esi, tai tik į naudą!). Taigi, nedalink medicininių, teisinių ar finansinių patarimų.

Esi nepakartojamas Taro kortų skaitytojas / aiškintojas, tad ties tuo ir apsistok.

Jei seanso metu iškyla rimtesni medicininiai, teisiniai ar finansiniai klausimai, turi nukreipti savo klientą pas reikiamą specialistą.

Laikykis griežto konfidencialumo

Kaip Taro skaitytojas ir aiškintojas dažnai susiduri su grynai asmenine ir dažnai jautria tavo klientui informacija, kuria jis su tavimi pasidalina, nes tikisi konfidencialumo. Tad kaip etiškas Taro skaitytojas ir aiškintojas, turi suvokti, jog esminis dalykas tavo versle yra tai, kad gerbsi tau parodytą pasitikėjimą ir gautą informaciją išlaikysi paslaptyje.

O tai reiškia, kad…

  • NIEKADA nesidalinsi jokiomis seanso detalėmis su kitais žmonėmis be kliento sutikimo. Nei partneriui, nei draugui ar šeimai – niekam nei žodžio. Tai taip pat liečia ir kliento partnerį, draugus ar šeimą – niekam nei žodžio.
  • Informaciją apie klientą laikyk saugioje vietoje.
  • Informaciją apie klientą naudok TIK Taro seansų metu, nebent turi kliento leidimą pasielgti kitaip.

Nors konfidencialumo klausimas turėtų būti savaime suprantamas dalykas, tačiau, jei Taro tau yra savotiškas verslas, rekomenduočiau turėti paruoštas Privatumo ir Konfidencialumo nuostatas, kurios tavo klientui suteiktų daugiau pasitikėjimo – jis suvoktų, kad konfidencialumas tau yra pirmoje vietoje. Tokios nuostatos neturėtų būti per daug išgražintos ar per daug įmantrios, tiesiog keletas paprastų ir suprantamų sakinių, kurie apimtų pagrindinius slaptumo ir privatumo punktus.

Tačiau, yra ir keletas išimčių, kai konfidencialumo nuostatos negalioja. Tai liečia tokias situacijas, kai klientas ketina susižaloti ar sužaloti kitą (-us), ar tuomet, kai klientas įvykdė rimtą nusikaltimą (žmogžudystė ar išprievartavimas). Tokiu atveju, turėtum kreiptis į atitinkamą instituciją, nebūk abejingas. Tikiuosi, tau niekada neteks atsidurti tokioje situacijoje.

Būk nuoširdus ir sakyk tik tiesą… jei reikia, žinoma, su užuojauta

Savo klientui sakyk viską, ką matai Taro kortose – neslėpk neigiamos, skausmingos ir nuviliančios informacijos. Būk atviras ir nuoširdus.

Tačiau yra ir kita medalio pusė. Būk atsargus su tuo „sakyk viską kaip yra“. Parodyk savo klientui užuojautą, jautrumą ir pagarbą. Žiaurus tiesmukiškumas ir nesirūpinimas kliento jausmais gali būti prilyginamas neetiškam elgesiui, kaip ir kai kurios informacijos nuslėpimas ar per didelis (iki saldumo) tos informacijos pagražinimas.

Įsitikink, kad tavo klientas po tavo seanso išeis su aiškiu esamos situacijos paveikslu ir turės supratimą kaip elgtis toliau ir kuriuo keliu eiti, kad pasiektų tai, ko taip trokšta. Paskatinimas ir padrąsinimas – visa ko raktas.

Savo nuomonę ir pažiūras palik už durų

Iš pradžių gali pasirodyti, kad būti nešališku yra paprasta, bet patikėk, kartais tai net juodai sudėtinga! Pavyzdžiui, viena tavo klientė pasipasakoja tau, kad turi meilės romaną su vedusiu vyru, kurio namuose laukia ne tik apgaudinėjama žmona, bet ir vaikučiai… Ir tai normalu, kad tau kyla noras užjausti apgautą žmoną. Arba kitas tavo klientas patiria vieną skausmingą išsiskyrimą po kito ir tau kyla klausimas, kodėl jis nuolat įstumia save į tokius santykius…

Būdamas etišku Taro aiškintoju turi išlikti dalinai ar visiškai nešališku. Stenkis kiek įmanoma, nes tavo darbe tai labai svarbu. Tavo klientas tavimi pasitiki, patiki tau asmeninę informaciją, ir nesvarbu pritari tu ar nepritari tam, ką jis daro ir kuo užsiima, turi duoti jam patarimą ir gaires.

Tad palik savo nuomonę ir pažiūras už durų, savo klientą pasitik nusiteikęs objektyviai.

Padrąsink savo klientus naudotis savo vidiniu balsu

Tavo praktikoje pasitaikys ir tokių klientų, kurie vis prašys dar vieno ir dar vieno, ir dar vieno seanso, ir vis apie tą patį… – nesvarbu kiek kartų tu jau su jais susitikai. Tai gali pasirodyti kaip galimybė lengvai uždirbti ir „prisidurti pinigėlio“ prie pastovių pajamų. Nereikia.

Taro kortų aiškinimai puikūs tuo, kad sudėtingose situacijose suteikia įžvalgos, padrąsina, parodo galimus kelius. Tačiau, ateina diena, kai žmogus turi pats pasidaryti išvadas kas ir kaip, ir kaip jam pasielgti, vietoje to, kad nuolat klausia kitų nuomonės.

Būdamas etišku Taro būrėju / aiškintoju, suteik savo klientui pasitikėjimo savimi, nes jie žino kaip turi pasielgti – jie tiesiog turi labiau pasitikėti savo intuicija. Žinoma, tu esi tas, kuris padeda jiems rasti savo kelią ir ištiesia pagalbos ranką, kai jos reikia, bet galiausiai kliento ateitis priklauso tik nuo jo paties, o tavo darbas padėti jam tai suvokti.

Nepardavinėk jokių papildomų ir įtartinų produktų ar paslaugų

Neorganizuok tokių Taro seansų, kur būtinai reikia įsigyti kokį papildomą produktą ar paslaugą, kaip pavyzdžiui, kerai, kurie išvalys neigiamą energiją ar panaikins „prakeikimą“.

Liūdna, bet yra gausu apsimetėlių aiškiaregių, kurie prigąsdina ar kitaip priverčia savo klientus vėl ir vėl pirkti kokį produktą, kuris iš tiesų neturi jokios vertės ir yra tiesiog apgavystės dalis.

Žinoma, jei esi Raganius (-a) ar Kerėtojas (-a), tuomet ir toliau dirbk ties savo burtais, kerais ir magija, bet daryk tai profesionaliai ir negąsdindamas savo klientų.

Nesakyk savo klientui ką jis/ji TURI daryti

Sulauksi ir tokių klientų, kurie ateis pas tave tikėdamiesi tikslaus ir konkretaus atsakymo į konkretų klausimą. Ar turėčiau išeiti iš darbo? Ar turėčiau palikti savo vyrą? Kokią karjeros kryptį turėčiau pasirinkti?

Tai gali pastatyti tave į labai nepatogią padėtį… Iš vienos pusės, tu nori duoti jiems konkretų atsakymą į konkretų klausimą. Bet iš kitos pusės, tu nenori atimti iš jų laisvos valios ir asmeninės jėgos patiems pasirinkti savo kelią. Juk tikrai nenori vieną dieną sulaukti savo seno kliento, iš kurio išgirstum: „Padariau ką sakei ir mano gyvenime viskas sugriuvo“. Tavo pareiga prieš klientą – tai ne sakyti jam ką daryti, o patarti, vesti, parodyti, jog jis turi pasirinkimą ir laisvą valią tą pasirinkimą padaryti savo jėgomis.

Turėk savo etikos kodeksą

Manau, tai vienas iš svarbiausių dalykų iš visų aukščiau išvardintų: turėk savo etikos kodeksą.

Tai savotiškas draudimas, kuris apsaugos ne tik tave patį, bet ir tavo klientą, bei visą Taro bendruomenę apskritai.

Į savo taisyklių sąrašą patarčiau įtraukti punktus apie tavo požiūrį į:

  • Taro kortų skaitymas / aiškinimas nepilnamečiams
  • Taro kortų skaitymas / aiškinimas trečioms pusėms
  • Į kokius klausimus bus ar nebus atsakoma
  • Kaip ir kam bus naudojama kliento informacija
  • Kliento laisva valia ir skatinimas
  • Kaip vyks seansas (kartais žmonės nori žinoti kas ir kaip vyks, kokia tvarka ir pan.)

Pradžioje gali pasinaudoti, pavyzdžiui, Amerikos Taro Asociacijos Etikos Kodeksu (ATAEK), jo dalimis, ištraukomis ir pan., o vėliau, kai įgausi asmeninės patirties darbe ir su žmonėmis, galėsi susikurti savo. Žemiau pateikiu kelias ištraukas iš ATAEK:

Savo kliento interesams atstovausiu kaip įmanoma geriau. Susitikimų ir seansų metu nedarysiu ir neketinsiu daryti jokios žalos.

Visus savo klientus gerbsiu vienodai, nesvarbu kokios kilmės, rasės, religijos, lyties, amžiaus ar seksualinės orientacijos jie būtų.

Išlaikysiu konfidencialumą, todėl visi klientų vardai ir informacija, kuria jie pasidalino ar buvo aptarta seansų metu, išliks paslaptyje, nebent paties kliento pageidavimu arba reikalaujant teisėsaugai. 

Savo klientams rekomenduosiu kreiptis profesionalios pagalbos, jei kils problemų teisinėje, finansinėje, medicininėje ar psichologinėje srityse, kur mano kvalifikacijos nepakanka. Jei esu kvalifikuotas kažkurioje iš minėtų sričių, tuomet aiškiai nubrėšiu ribas tarp Taro seansų ir profesionalios konsultacijos, kurią galiu suteikti papildomai, nes tai du visiškai skirtingi dalykai.

Aš gerbsiu savo kliento teisę atsisakyti ar nutraukti Taro seansą bet kuriuo metu, nepriklausomai nuo išankstinio susitarimo.

—-

Sėkmės!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *